Politika

Političke strukture usmjerile se na izbore umjesto na zdravstveno-ekonomsku krizu

Mnogi podaci ukazuju na to da se poduzetnici (pogotovo mikro, mali i srednji te samozaposleni i obrtnici, kojih je najviše u UGP-u) kao skupina bude...

Autor: Ivona Amidžić - 15.06.2020

Prošli tjedan je UGP provodio ankete među svojim članstvom na teme aktivacije u izbornim procesima. Došli su do zanimljivih rezultata koji pokazuju kako poduzetnici postaju sila koja ne može biti zanemarena u svim izborima koji slijede.

Nekoliko tjedana nas dijeli od novih parlamentarnih izbora. UGP je otpočetka govorio, isto što i misli i veliki dio poduzetnika, da su izbori raspisani prerano te da su se političke strukture usmjerile na njih, umjesto na rješavanje jedne od najvećih svjetskih zdravstveno-ekonomskih kriza. Razvidno je da su političari ponovno gledali samo svoje interese i kalkulirali što se njima najviše isplati, umjesto da su pokazali državnički potencijal i bavili se pitanjima od općeg društvenog značaja, za što su dobili mandat i za što su plaćeni.

Mnogi podaci ukazuju na to da se poduzetnici (pogotovo mikro, mali i srednji te samozaposleni i obrtnici, kojih je najviše u UGP-u)  kao skupina bude, i da postaju svjesniji svog neiskorištenog potencijala, koji počinju fokusirati na opću dobrobit društva.

Anketa je išla ovako:

Koliko je klima u Hrvatskoj (anti)poduzetnička? Gotovo 90% smatra da je klima jako antipoduzetnička i da se poduzetnike obeshrabruje. Na taj broj dolazi još gotovo 8% koji smatraju da je donekle antipoduzetnička klima i da im se otežava rad. Vrijedi istaknuti da nitko nije smatrao da je klima u Hrvatskoj za poduzetnike jako dobra.

Hoćete li na predstojećim izborima dati preferencijalni glas poduzetnicima koji budu na listama? Odgovori su bili dosta jasni: 84% je odgovorilo da će dati glas poduzetnicima koji budu na listama. Samo 7% je odgovorilo da im to nije važno, a vrlo zanimljivo, samo 2,6% je reklo da neće izaći na izbore.

Jeste li se spremni pojaviti na izbornim listama neke od stranaka? Preko 46% je dalo očekivan odgovor – Ne, politici niti blizu. Da razumiju i cijene trud onih koji se jesu upustili u tu avanturu ima 37%, oni odgovaraju s: Ja osobno ne, ali podržavam one koji imaju hrabrost ući u političku arenu. I vrlo zanimljivo, vjerujemo više nego ikada do sada – čak 13% ispitanika kaže da razmišljaju o takvoj opciji ili da bi se politički aktivirali ako bi pronašli pravu opciju.

Iako je UGP više puta jasno rekao kako ne želi ulaziti u politiku niti se stranački organizirati, upravo zbog toga detaljno prati i predizborna obećanje i izjave svih aktivnih dionika. U predizborno vrijeme, kao i svaki put do sada, stranke su se olako počele nabacivati raznim brojevima i planovima, kao što su broj novih radnih mjesta ili povećanje minimalnih plaća, pokazujući da ih ne zanima, a očito ni ne razumiju ekonomski kontekst, nego pokušavaju skupiti jeftine političke bodove.

Mislite li da je trenutno vladajuća koalicija ispunila sva svoja (stara) predizborna obećanja? Odgovori su jasni, preko 90% smatra da nisu ispunili ništa, a samo 5% blagonaklono kaže da su ispunili koliko su mogli. Preko 2% misli da netko tko se usudi davati takve izjave treba odmah biti diskvalificiran iz daljnje rasprave.

Koliko vjerujete da će koalicija Restart (SDP i ostali), ispuniti svoja predizborna obećanja? Odgovori su slični kao i u prethodnom pitanju: skoro 75% kaže – kao i do sada, sve puste priče. Uz njih joj 16% dobro pamti pa kaže * imali su priliku i nisu je iskoristili. A samo 4% vjeruje da možda nešto promijene.

I time zatvaramo krug. Od poduzetnika, preko 90% ne vjeruje ni u vladajuće ni u oporbene stranke. S druge strane, do sada su bili prilično aktivno glasačko tijelo, a sada su dodatno motivirani, pritisnuti kriznom situacijom i borbom za opstanak, pa čak i oni koji su do sada ostajali pasivni će na ove izbore izaći. Motiv je, osim kratkoročno katastrofalne situacije, i srednjoročni cilj da se promijeni neizdrživa antipoduzetnička klima u zemlji kroz promjene koje zahtjeva UGP.

Vrijeme je da više poduzetnika uđe u Sabor i da se ondje glasnije čuje njihov glas. Želju za više poduzetnika prati i sve veći broj onih koji su se spremni kandidirati, ali i stvaranje nove razine svijesti u privatnom sektoru, zbog koje će svi više cijeniti one poduzetnike koji uđu u politiku i ostave po strani projekte i firme kojima su nerijetko posvetili čitav svoj život. Na ovim izborima će svi imati i dodatni kompas u vidu UGP Pledgea i povratne informacije od svih stranaka na naše vrlo logične i jasne zahtjeve koji su nužni da se dogode promjene za Hrvatsku 2.0.

“Vrijeme je da poduzetnici postanu još aktivniji politički akteri i konačno se izbore za mogućnost normalnog poslovanja i pozitivnu poslovnu klimu. Dosta su šutjeli i bili razjedinjeni zbog raznih ideoloških rasprava, koje su sada ipak pale u drugi plan. S obzirom na njihovu brojnost mogli bi biti presudan faktor na ovim i svim idućim izborima ako nastave ujedinjeno nastupati.” rekao je Aco Momčilović, autor anketa, psiholog i HR stručnjak udruge Glas poduzetnika.

Ako želimo pobjeći sa začelja Europe na kojem smo po mnogim pokazateljima, buđenje poduzetnika, njihovo povezivanje i zajednička politička akcija, mora i može biti sve jača i sve više presudna sa svakim novim izborima. Nakon parlamentarnih, gdje će se vrlo brzo vidjeti tko je stvarno podržavao UGP zahtjeve, a tko samo na papiru, dolaze jednako važni, ako ne i važniji lokalni izbori, na kojima će biti prilike brzo nagraditi i kazniti prema zaslugama. U svakome slučaju jedno je jasno, kanalizirani kroz aktivnosti udruge Glas poduzetnika, poduzetnici i njihovi zaposlenici se okupljaju i konkretiziraju svoje stavove i postaju sila koja ne može biti zanemarena!

foto: pixabay

Tagovi: anketa, izbori, poduzetnici, poduzetništvo, političari, ugp,