Site icon Glas Dalmacije

Brže, jednostavnije i jeftinije do dozvola – nema više biljega i šetnje po šalterima

štromar-krediti-subvencije-6.11.2018.-osijeknews.hr_

Jučer, 4. travnja, na sjednici Vlade prihvaćeni su Nacrti konačnih prijedloga izmjena i dopuna Zakona o prostornom uređenju i Zakona o gradnji – priopćilo je Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja.

“Ovim izmjenama zakona o gradnji i zakona o prostornom uređenju stvara se efikasniji, brži i jeftiniji sustav izdavanja dozvola, a u korist građana i investitora. Donošenjem ovih zakona pojednostavit će se, ubrzati i olakšati postupak ishođenja građevinskih i uporabnih dozvola, ali i samo građenje”, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar graditeljstva i prostornoga uređenja, Predrag Štromar.

Nadalje, poboljšat će se učinkovitost provedbe samih zakona, što će utjecati na povećanje isplativosti investiranja u građenje i time na povećanje broja investicija i zaposlenih u građevinarstvu.

Tri su ključne promjene: smanjenje broja procesa za izdavanje dozvola, pojeftinjenje izdavanja dozvola i ograničavanje rokova javnim službama za očitovanje.

Velika novost je da projektant preuzima sve obveze investitora za ishođenje dozvola. Elektronskim potpisom ulazi u sve procese i prati predmet u stvarnom vremenu. Sada je potreban samo 1 papir kako bi se izdala dozvola.

Prema riječima ministra Štromara, neće više biti potrebni biljezi, a ni šetnja po šalterima s obzirom da cijeli postupak ide elektronski.

Sadašnji postupak izdavanja dozvola imat će manje koraka, bit će u potpunosti digitaliziran, troškovi će biti manji, sadržaj potrebne dokumentacije za izdavanje dozvole će se smanjiti, a komunikacija svih u sustavu odvijat će se elektroničkim putem, uspostavom elektroničke oglasne ploče.

Za građane je najvažnije da se pojednostavljuje i pojeftinjuje proces izgradnje obiteljske kuće, budući da se ukida dio dokumentacije, što je i prije najavljivano kao jedna od ključnih mjera mandata: omogućiti građanima da jednostavnije stvore dom.

Ključna izmjena zakonskih okvira je uvođenje sustava eKonferencije putem kojeg će se od sada podnositi, prikupljati i obrađivati sva dokumentacija potrebna za izdavanje građevinske dozvole. Elektronički postupak smanjuje ‘šetnju’ investitora od ureda do ureda institucija koje moraju izdati dokumente, već službenik u uredu koji izdaje dozvole odrađuje prikupljanje potvrda potrebnih za izdavanje dozvole.

U praksi to znači sljedeće:

Uvođenje eKonferencije direktno je utjecalo na:

Ključni benefiti izmjena Zakona su:

Dodatnom informatizacijom sustava Ministarstvo je u svojoj nadležnosti napravilo značajan iskorak koji i ostala tijela javne vlasti u sustavu moraju pratiti.

Sustav je nadogradnja postojećeg sustava e-dozvola, ali i jedan od koraka konačnog cilja, a to je u potpunosti elektroničko poslovanje. Razvoj Informacijskog sustava prostornog uređenja, gdje je cilj na jednom mjestu prikupiti sve prostorne planove i sve intervencije u prostoru, uključuje i razvoj e-Inspekcije, e-Arhiva (u kojem će biti pohranjene sve dozvole) i e-Planova (sa svim planovima).

Ministarstvo je u postupku razvoja novih modula satelitskih snimaka, koji će omogućiti vizualizaciju terena i brzu reakciju inspekcije u slučajevima gradnje koja odstupa od dozvoljenih parametara (u stvarnom vremenu).

Exit mobile version