Tako dugo dok smatramo da je u školama situacija u redu, na ovakvoj razini, preporučujemo da se ne zatvaraju škole i ne prelazi na online nastavu, rekao je Fuchs uoči Vladine sjednice.
Pritom se pozvao na istraživanje provedeno u 133 zemlje, po kojem škole izrazito malo pridonose širenju zaraze.
U obrazovnom sustavu je statistički 0.2 posto pozitivne djece, a najmanje onih do sedam godina. Jučer je u Zagrebu bilo pozitivno 27 djece iz vrtića, a više od 70 odgojiteljica i odgojitelja, pa su se vrtići zatvarali uglavnom zbog osoblja, kazao je.
Njemačka ide u svojevrsni lockdown, ali ne zatvara škole, napomenuo je Fuchs dodavši kako se kod nas trenutno razmišlja o donošenju novih uputa.
Razmišljamo o tome u smislu da osoblje stalno nosi maske i da se vidi može li se nešto poboljšati u prijevozu, što bi se moglo bolje odraziti na broj oboljelih nego prelazak na online nastavu. Ni pojačano testiranje ne bi u ovom trenutku bitno pomoglo, rekao je.
“Najlakše je reći – hajdemo sve zatvoriti, ali to je loše za djecu, gospodarstvo i roditelje. To je zadnja opcija. Pomno pratimo situaciju i apsolutno najbolja opcija je da škole ostaju otvorene koliko je god moguće”.
Imamo relativno povoljnu epidemiološku situaciju i nemojmo zatvarati škole, jer je učinak te mjere na ukupnu epidemiološku situaciju vrlo mali, gotovo beznačajan, poručio je Fuchs.
Odgovarajući na pitanje o odluci Ustavnog suda od 10. ožujka, kojom su ukinute odredbe Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru koje su izjednačavale sveučilišne i stručne studije, Fuch je najavio da je u pripremi novi zakon koji će uvažiti odluku Ustavnog suda.
No, kazao je, diplome stručnih studija donesene su po drugim važećim zakonima, a ne po Zakonu o hrvatskom kvalifikacijskom okviru, izdala su ih akreditirana visoka učilišta na osnovu akreditiranih programa, a vrijednost tih diploma nije niti će biti upitna.
(Hina)
foto: unsplash