Site icon Glas Dalmacije

HZJZ je tek tri tjedna nakon “otvaranja“ granica za strane turiste donio upute za turističke djelatnike

HZJZ je tek tri tjedna nakon “otvaranja“ granica za strane turiste donio upute za turističke djelatnike u slučaju da su njihovi gosti pozitivni na Covid-19. No i s ovakvim uputama, malo toga je jasno. Točnije, jasno je jedino da konkretnog plana za takve goste nema.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo 19. lipnja objavio je Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID-19. Dakle, tek tri tjedna od otvaranja hrvatskih granica za ulazak stranih državljana! Ako smo u prevenciji širenja bolesti na početku pandemije bili brzi i efikasni, kod otvaranja granica i pripreme za ulazak turista, očito nismo na toj razini. Kašnjenje s objavom preporuka u trenutku kada imamo više od 150.000 stranih državljana dnevno u zemlji, nije dobra vijest.

Sve ostaje na lokalnoj razini

U Postupku ne piše ništa o glavnom problemu – gdje će iznajmljivač apartmana sa svojim gostima u slučaju zaraze virusom COVID-19? HZJZ problem spušta na lokalnu razinu, na jedinice lokalne samouprave i lokalne stožere civilne zaštite. I dok se županije, gradovi i lokalni stožeri CZ dogovaraju i smišljaju na koji način organizirati sve, briga zapravo ostaje na samom iznajmljivaču.

Oni bi morali, kao i veći turistički kompleksi, sada, na brzinu organizirati turističke ambulante. Organizirati znači ne samo osigurati prostor i opremu, već i angažirati i liječničke timove, osigurati im smještaj i plaću te posebnu zaštitnu opremu i dijagnostiku za Covid-19. Za mnoge od 555 jedinica lokalne samouprave, to je naprosto nemoguće! Bilo bi mnogo racionalnije da se, naravno ranije, ojačalo kapacitete postojećih subregionalnih domova zdravlja.

“Regionalni i lokalni stožeri civilne zaštite zajedno s regionalnim i lokalnim jedinicama samouprave moraju organizirati izolaciju/karantenu za oboljele od COVIDA. Bilo bi primjerenije da su takvi centri za izolaciju, karantenu uspostavljeni na jednome mjestu za cijelu regiju, kao što je to bilo i u akutnoj fazi epidemije”, rekao je Nedo Pinezić, koordinator Pododbora za male iznajmljivače udruge Glas Poduzetnika.

Dodaje kako se ovakvim naputkom stvara nepotrebna zbrka i gubi se dragocjeno vrijeme. Sposobnost organiziranja je umanjena. Prema naputku HZJZ zaposlenik, odnosno osoba u domaćinstvu u kojem se pruža usluga smještaja, a koji su bili u bliskom kontaktu s potvrđeno inficiranom osobom, moraju biti podvrgnuti izolaciji u domu ili organiziranoj izolacijskoj jedinici.

Navodi nekoliko problema…

“Prvo, tko će odlučiti što je to bliski kontakt ako se poštuju protuepidemijske mjere u smještajnom objektu? Drugo, izolacija zaposlenika i domaćina u smještaju je loše rješenje. Prvo zbog toga što se kroz čak dva tjedna provlači sumnja u zarazu pa će takav objekt napustiti svi ostali turisti. Drugo, te osobe neće moći raditi pa će šteta za njih i domaćinstvo, ugostiteljski objekt biti velika. Treće, pokazat će se da pridržavanje protuepidemijskih mjera nema učinka, da je boravak nesiguran, a turistički promet nemoguć. Jedino ispravno rješenje bilo bi testiranje takvih suspektnih zaposlenika i djelatnika na prisustvo virusa Covid 19”, završio je Pinezić.

Turistički djelatnici ostaju i dalje zabrinuti i s bezbroj pitanja

“Dakle, 21. lipnja, s 150.000 turista, otvorenim granicama, u samoj sezoni, i dalje nitko nije odgovorio na ključna pitanja. Što ja, iznajmljivač apartmana trebam napraviti već danas ako se ustanovi da mi je gost zaražen koronom? Gdje ću s njegovom obitelji? Je li organiziran smještaj za njih? Koliko traje cijeli postupak? Moram li i ja kao iznajmljivač biti u samoizolaciji jer sam bio u kontaktu sa zaraženima? Tko će im onda donositi doručak, ručak i večeru, iako nemam pansion i uopće registriranu djelatnost usluživanja hrane i pića? Što sa gostima u ostalim apartmanima? Moraju li i oni u samoizolaciju? Hranim li i njih u isto vrijeme? Što sa gostom koji je već sutra rezervirao taj isti apartman ali ne može doći jer je smještaj i dalje zauzet? Što da uopće odgovorim svojim potencijalnim, budućim gostima kada mi postave ovakvo pitanje?“ navodila je Gordana Fabijanić iz Odbora za turizam UGP-a.

Ako smo turistička destinacija, ako smo “otvorili” sezonu, ako nam pristižu gosti, ako imamo najave i rezervacije, ako smo otvorili granice, onda smo već i prije sezone trebali točno utvrditi hodogram, kriterije s jasnim i preciznim procedurama rješavanja problema sa zaraženim gostom i njegovom obitelji iz apartmana, hotela, kampova.

Gost se mora osjećati sigurno! Gost mora znati da će u slučaju zaraze imati medicinsku skrb, da će njegova obitelj biti smještena na točno određenoj lokaciji za vrijeme trajanja izolacije, da će sigurno moći napustiti zemlju u suradnji sa svim relevantnim službama. I svi ti podaci i upute su već morali biti glavna, stalna i najvažnija obavijest na svakoj web stranici svih turističkih zajednica, Ministarstva turizma i svim relevantnim portalima koje gosti i inače posjećuju tražeći upravo ovakve informacije.

No to se nije dogodilo! Štoviše, i po recentnim događajima na teniskom turniru u Zadru, vidimo kakvim kaosom rezultira izostanak jasnih uputa.

foto: screenshot

Exit mobile version