Zastupnica Branka Juričev-Martinčev pozvala je u četvrtak da se što hitnije riješi problem stanovnika Žirja i Kaprija, odnosno da im se osigura kvalitetna brodska veza do Šibenika i obrnuto, a na isti problem upozorava i Marija Alfirev – kako piše Nacionalni Portal, a prenoseći Hina-u.
Apeliram na Upravu za otoke da dade podršku našim otočanima na Kapriju i Žirju, da se njihov problem što hitnije riješi, rekla je zastupnica u saborskoj raspravi o učincima provedbe Zakona o otocima u 2017. godine.
Pedesetak stanovnika tih dvaju otoka zatražilo je u četvrtak na mirnom prosvjedu u Šibeniku da Državna agencija za linijski prijevoz raskine ugovor o koncesiji za liniju Šibenik-Kaprije-Žirje sa splitskom tvrtkom ‘Catamaran line’, jer nije u stanju osigurati kvalitetan prijevoz, brodovi koji prometuju često se kvare, pa otočani ne mogu putovati prema planiranom plovidbenom redu.
Na probleme stanovnika Kaprija i Žirja pozornost je skrenula i Marija Alfirev, pitajući se što im vrijedi dobar Zakon o otocima ako im koncesionar ne može osigurati siguran i redovit prijevoz do kopna i natrag.
Država po otočaninu godišnje izdvaja 13 tisuća kuna
Zastupnici su suglasni da je 1,7 milijardi kuna, koliko je državni i javni sektor, u 2017. uložio u otoke, dobro uložen novac, ali da je vrijeme za iskorak.
Veliki infrastrukturni projekti su uglavnom odrađeni, sad je vrijeme da se nađe način kako potaknuti gospodarstvo koje bi otvorilo nova radna mjesta, kaže Branko Bačić, a slično razmišlja i Nada Turina-Đurić.
Dostignut je, kaže, određeni standard, pa bi pomnije trebalo analizirati kako dalje ulagati u otoke, kako osigurati ostanak mladih, zapošljavanje, razvoj gospodarstva i poljoprivrede, da turizam ne bude jedina razvojna snaga.
Bačić apostrofira kako država po glavi otočana godišnje izdvaja oko 13 tisuća kuna, kako se oko 25 posto turističkog prometa odvija na otocima, kako je ulaganje od 1,7 milijardi kuna apsolutno opravdano.
Arsen Bauk pozdravlja osnivanje Uprave za otoke, a nadležne saborske odbore poziva da čim prije rasprave njegov zakonski prijedlog da se djeci s poteškoćama u razvoju, njihovim pratiteljima i vozilima omogući besplatan trajektni prijevoz.
Državni i javni sektor uložio je 2017. u hrvatske otoke gotovo 1,7 milijardi kuna, glavninu čine bespovratna sredstva (1,4 milijarde kuna), ostatak krediti (oko 264 milijuna) te financiranje iz fondova EU (252 milijuna kuna).
Ulagalo se u prometnu povezanost otoka s kopnom i otoka međusobno, prometnu i komunalnu infrastrukturu, zaštitu okoliša, gospodarstvo, kulturu, obrazovanje, zdravstvo, socijalnu skrb.
(Hina)
foto: youtube (screenshot)