Lifestyle

Lokalci sa sjevera panelisti na Weekend Media Festivalu u Rovinju: “Lokalni mediji lakše dopiru do svoje publike od nacionalnih, to treba jasno komunicirati”

Kroz sve ove godine, više od 550 regionalnih medija ispratilo je ovaj festival kao jedan od svojih ključnih izvora industrijskih i društvenih trendova

Autor: Ante Jurić - 20.09.2025

Za gotovo dva desetljeća postojanja, Weekend Media Festival prerastao je u najvažniji regionalni događaj koji povezuje komunikacije, biznis, medije i nove tehnologije. Do danas je kroz njegove dvorane prošlo više od 60.000 posjetitelja, a na pozornicama je govorilo preko 2000 govornika iz zemlje i svijeta. Festival je zabilježio preko 7500 partnera i sponzora, a regionalni mediji objavili su više od 550 članaka i priloga o događajima i temama koje Weekend otvara. Kroz sve ove godine, više od 550 regionalnih medija ispratilo je ovaj festival kao jedan od svojih ključnih izvora industrijskih i društvenih trendova.

Ove impresivne brojke potvrđuju koliko je Weekend važan i koliko snažan utjecaj ima na medijsku, poslovnu i kulturnu scenu regije. A Weekend.18, koji se održava još i sutra (do 21. rujna), najbogatije je izdanje dosad – festival koji je po prvi puta spojio čak šest različitih tema pod jednim krovom.

Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče. Posjetitelji mogu birati između više od 120 panela, radionica i predavanja, ali i brojnih networking događanja te zabavnih programa.

Lokalni mediji na tankom ledu

Jedan od najupečatljivijih i najozbiljnijih panela Weekend Media Festivala bio je posvećen izazovima i opstanku lokalnih medija, pod nazivom “Kako preživjeti kad nisi u Zagrebu?”, održan u ‘Aircash’ loungeu.

Kako je istaknuto, dok nacionalni portali “beru vrhnje”, lokalni se svakodnevno bore s istim izazovima: medijske agencije preskaču ih u zakupu oglasnog prostora jer je lakše sve “spustiti” na nacionalne, iako brojke i angažman lokalnih medija često govore drukčije.

U ovom panelu razgovaralo se o realnim problemima i konkretnim rješenjima – kako pisati uspješne prijave na javne pozive, kako se izboriti za dio oglašivačkog kolača, kako ostati vidljiv u moru šunda i clickbaita – te kako, unatoč svemu, opstati (ili čak rasti) kad nisi iz Zagreba. Otvorena je i tabu tema, “Je li, zbog borbe za financijsku stabilnost, novinarstvo postalo PR?”, a iskustva iz prve ruke podijelili su upravo lokalni mediji!

Panel je moderirala Mislava Zuppa, direktorica marketinga i prodaje portala Dalmacija Danas, a sudjelovali su i Goran Kunštek, direktor Zagorje Internationala, Ksenija Novak, direktorica IN Promocije, u čijem su sastavu portali eMedjimurje.hr i Varazdinski.hr, te Nenad Čakić, direktor Istarskog portala.

Zuppa je prilikom pripreme za panel došla do zanimljivih spoznaja koje je ovom prilikom i podijelila:

– U trenutku pripreme za panel sam shvatila da prema klasifikaciji medija, mi imamo 18 velikih i preko 500 malih, lokalnih medija. Svijet ne može funkcionirati bez nas jer smo upravo mi ‘mali’ pravi odraz zajednice – poručila je Zuppa.

Novak se na temu nadovezala s jednim od problema koji je jako blizak upravo ‘malim’ medijima, ali je istaknula i jednu veliku prednost koja ih karakterizira:

– Biti lokalni medij znači stalno balansirati između ograničenih resursa i velikih očekivanja publike. No, upravo u toj blizini čitateljima leži naša prednost – jer lokalne priče, ako se ispričaju na pravi način, često postanu univerzalno zanimljive – smatra Novak.

Da lokalni medij nije samo kanal za informacije, nego i ogledalo zajednice u kojoj djeluje, mišljenje je direktora Zagorje Internationala Kunšteka.

– Upravo zato su ovakvi događaji izuzetno važni – jer nam omogućuju povezivanje, razmjenu iskustava i učenje jedni od drugih. Takva suradnja pomaže nam da budemo još relevantniji i bliži našim čitateljima te da zajedno gradimo kvalitetniju i informiraniju zajednicu – istaknuo je.

Direktor Istarskog portala Čakić poručio je da se ovakvi susreti trebaju održavati češće.

– Ovom prilikom smo načeli jako puno zanimljivih tema. Vjerujem da su ljudi koji su nas sada slušali po prvi puta imali prilike čuti neke od situacija i nelogičnosti vezanih uz zakonsku regulativu s kojima se susreću lokalni mediji. Moramo pritom istaknuti da nama nije loše, dobro radimo i živimo, ali neke bi stvari svakako trebalo bolje regulirati – zaključio je Čakić.

Tehnologija, poslovanje, društvo

Uz ovaj panel koji je osvijetlio brojne konkretne prepreke s kojima se lokalni mediji suočavaju, Weekend.18 ujedno je mjesto na kojem se razmatra kako suvremene teme i tehnologije utječu na poslovanje i društvo. Tako AI.Weekend donosi uvide u primjenu umjetne inteligencije u zdravstvu, financijama, marketingu i drugim sektorima, te dimistificira mitove o AI-u. HR.Weekend bavi se budućnošću rada, liderstvom, razvojem talenata i inkluzivnošću, s fokusom na emocionalnu inteligenciju i etiku na radnom mjestu. Finance.Weekend je prozor u svijet moderne financijske industrije, s panelima o ESG-u, digitalnoj transformaciji i primjeni AI u financijama. Investment.Weekend otvara dijalog između investitora i poduzetnika, donoseći primjere uspješnih startupova i strateških ulaganja u regiji i šire, a Energy.Weekend powered by E.ON stavlja fokus na energetsku tranziciju i zelene tehnologije, ali bez greenwashinga – s konkretnim rješenjima i primjerima iz prakse.

Weekend.18 ponovno potvrđuje svoju ulogu ne samo kao platforme za dijeljenje znanja, već i kao mjesta gdje se otvaraju važne društvene teme. Posebno je važno da se ne zaboravi podržati lokalne medije koji su ključni za održivost demokracije i lokalnih zajednica.

FOTO: Marko Lopac

Tagovi: istra, mediji, rovinj, Weekend Media Festival, Weekend.18,