Lifestyle

Najbolji način kako organizirati rad od kuće

Ako je to moguće, prošećite prije i nakon posla kako bi uspostavili jasniju granicu između radne i obiteljske (ili privatne) domene života...

Autor: Ivona Amidžić - 22.04.2021

Kako se smanjenjem broja novih slučajeva zaraze virusom koji uzrokuje bolest Covid-19 veliki broj nas vratio u urede, tako se sad povećanjem broja i novim restrikcijama dosta ljudi vraća kući i na rad na daljinu.

Donosimo nekoliko korisnih savjeta kako najbolje organizirati vrijeme i obaveze, poslovne i kućne, te svoje vlastite misli koje novom promjenom okoline opet jure sto na sat.

Psihološki aspekti rada od kuće

Ljudima koji rade od kuće obično nedostaje vremenska struktura, jasne granice između radnog i slobodnog vremena, tjelesna aktivnost i socijalni kontakti.

Zbog toga rad od kuće može biti zamoran.

U ovoj situaciji, rad od kuće može pojačati doživljaj socijalne izolacije i gubitak dnevne rutine što nepovoljno djeluje na psihičko zdravlje, a time i na radnu motivaciju i produktivnost.

Preporuke za osobe koje rade od kuće

Uspostavite vremensku strukturu dana s početkom i krajem radnog vremena te stankama za kavu i ručak.

Ako je to moguće, prošećite prije i nakon posla kako bi uspostavili jasniju granicu između radne i obiteljske (ili privatne) domene života.
Pokušajte naći mirno mjestu na kojem možete neometano raditi. Ako imate malu djecu, dogovorite s partnerom podjelu radnog vremena i brige o djeci.

Ostanite u kontaktu s kolegama i dogovarajte zajedničke stanke u kojima se družite online; njegujte odnose s kolegama kroz elektroničke društvene mreže (WhatsApp, Viber, Facebook, Twitter, Skype, Zoom ….).

Nastojte održati radni moral – izađite iz pidžame i kućne odjeće, dotjerajte se za video sastanke.

Ne budite strogi sami prema sebi, prihvatite da radni uvjeti nisu optimalni, pa se to može odraziti i na učinku.

Preporuke za poslodavce i rukovoditelje

Preispitajte sadržaj pojedinih poslova i ustaljene organizacijske procese s ciljem njihove reorganizacije i maksimalnog korištenja rada od kuće.

Osigurajte participaciju zaposlenika u donošenju odluka o reorganizaciji rada i potičite inovativnost.

Osigurajte zaposlenicima tehničke uvjete za rad od kuće.

Ostanite u kontaktu sa zaposlenicima koristeći informatičke tehnologije, organizirajte online sastanke (Skype, Zoom, Teams….).

Redovito prikupljajte podatke o poteškoćama u radu, ali i prednostima rada od kuće. Dijelite ih sa zaposlenicima, Iskoristite ovo iskustvo za razvoj organizacije i unaprjeđenje radnih procesa.

(Prof. dr. Darja Maslić Seršić i dr. Jasmina Tomas, Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu)

foto: unsplash

Tagovi: organizacija, preporuke, rad od kuće, savjeti,