Site icon Glas Dalmacije

„Očistimo grad“ – Akcija Čistoće, komunalnog redarstva i građana Splita!

Čistoća d.o.o. i Komunalno redarstvo Grada Splita u narednih mjesec dana provest će akciju „Očistimo grad“. Akcija je započela već jučer, 16. lipnja, trajat će do 15. srpnja, a cilj je dva puta obići sve gradske kotare i mjesne odbore te u dane redovnog odvoza glomaznog otpada odvesti sav zatečeni otpad, kako onaj prijavljen za odvoz, tako i onaj koji je nepropisno ostavljen na javnoj površini.

– Mi smo u našoj predizbornoj kampanji najavljivali kako ćemo temeljito očistiti grad i sad počinjemo s tim. Zajedno s komunalnim poduzećem Čistoća i komunalnim redarima započinjemo akciju „Očistimo grad“ koja će trajati mjesec dana. Temeljito ćemo očistiti najprije prostore oko kontejnera i zelenih otoka, a zatim deponije na javnim površinama. Što se tiče deponija na privatnim površinama, u dogovoru s privatnicima riješit ćemo i taj problem. Nakon mjesec dana izvijestit ćemo građane što smo napravili, a tada ćemo, vjerujem, imati čist grad – rekao je gradonačelnik Ivica Puljak.

– Svjesni smo kako Split može biti čist i ekološki uredan jedino ako u tome sudjeluju svi građani. Zato pozivamo sve da više paze na red i čistoću te da nam ukažu koji to prostori nisu čisti. Nakon što očistimo sve javne površine, pozvat ćemo građane da se još više drže reda da bi naš grad održali čistim, a potom ćemo pojačati i kontrole propisnog odlaganja otpada i one koji se ne budu držali reda, nećemo se bojati kazniti – naglasio je gradonačelnik.

Direktor Čistoće Split Lukša Regjo rekao je kako je akcija jutros započela odvoženjem otpada iz gradskih kotara Meje i Varoš, a dalje će se odvijati prema redovitom rasporedu odvoza glomaznog otpada, kojeg građani mogu vidjeti na stranicama Čistoće. Po nalogu komunalnog redarstva odvest će se i sav zatečeni, nepropisno odloženi građevinski otpad, koji će dalje biti predan koncesionaru na zbrinjavanje.

– Pokazat ćemo kako grad može biti čist, a dalje će sve ovisiti o građanima i njihovom pridržavanju pravila odlaganja otpada. Za sljedećih mjesec dana angažiran je povećani broj tehnike i ljudi, a u konačnici, nakon mjesec dana pokazat će se i koliko će to dodatno koštati Čistoću – rekao je Regjo. Naglasio i kako će u kolovozu s radom početi i Reciklažno dvorište za građevinski otpad pri tvrtki Cemex te zaista više neće biti opravdanja za ostavljanje vreća građevinske šute po splitskim ulicama. – U 2020. godini sa splitskih ulica prikupili smo 1 174 tone, a tijekom prvih pet mjeseci ove godine 350 tona građevinskog otpada. To košta sve građane ovog grada, jer to financiramo svi mi.

Zamjenik gradonačelnika Bojan Ivošević dodao je kako su kazne za nepropisno ostavljanje građevinskog otpada zakonski definirane i u Komunalnom redu Grada Splita maksimalne, tek 250 kuna. – Pozivamo nadležne da razmotre izmjenu zakona tako da jedinice lokalne samouprave navedene prekršaje mogu i strože kažnjavati, jer nije prihvatljivo da je kazna jeftinija nego trošak odlaganja. Samo u prošloj godini potrošili smo oko pola milijuna kuna čisteći tuđi otpad i neodgovorno ponašanje pojedinih sugrađana – rekao je Ivošević te naglasio kako građane treba nastaviti educirati, a kako će se sustav odlaganja otpada dalje unaprjeđivati.

Napomenimo kako je i Gradska tvrtka Čistoća otvorila mail adresu ocistimograd@cistoca-split.hr na koju građani mogu prijaviti lokacije nepropisno odloženog otpada. Također, za prijavu je na stranicama Čistoće (https://www.cistoca-split.hr/) dostupan i obrazac „Očistimo grad“.

foto: Grad Split

Exit mobile version