“Šesto izdanje međunarodnog festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art završilo je ovogodišnji festivalski program s najvećom posjećenošću do sada. Samo je izložbu ‘Strojevi nisu sami’ u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti (MSU) posjetilo više od 10 tisuća posjetitelja”, izvijestio je organizator festivala, udruga Kontejner, piše Rijeka Online.
Device_art je međunarodni festival koji se od 2004. godine bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti. Od 7. prosinca 2018. do 3. veljače 2019. održao se u Splitu, Zagrebu i Rijeci.
Voditeljica projekta Device_art Josipa Vukelić rekla je kako im je ovo bio najposjećeniji festival do sada i da su cijeli program popratili svi naraštaji.
“Bili smo fokusirani na uključenost svih građana, od djece predškolske dobi do umirovljenika, kao i na uključivanje znanstvene i tehnološke zajednice. Teško je izdvojiti dio programa jer su uistinu svi privukli brojnu publiku. Zadovoljni smo jer smo uspjeli doprijeti do publike različitih interesa u Splitu, Zagrebu i Rijeci. Naveli smo građane na promišljanje o sintezi umjetnosti i znanosti”, naglasila je.
Festivalski program počeo je u splitskom Domu mladih, performansom Test Lab umjetnika Tina Dožića. On se bavi zvukom kao medijem, izrađuje vlastite elektroničke instrumente i reciklira zastarjelu tehnologiju.
Početak festivala obilježio je i performans autora Adama Donovana i Katrin Hochschuh koji se sastojao od robotskih uređaja za generiranje zvuka. Zatim, nezaobilazan je i projekt ‘Kratki spoj’ zagrebačkih studenata Akademije likovnih umjetnosti, Fakulteta elektrotehnike i računarstva i Odsjeka za povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu.
Jedno od najposjećenijih predavanja bilo je gostujuće predavanje u MSU Mate Rimca ‘Spoj tehnologije, znanosti, umjetnosti i strasti’. Predavanje je temeljeno na njegovim dosadašnjim iskustvima s novim tehnologijama i na njegovoj životnoj priči.
Za zadnji festivalski tjedan bili su rezervirani Binarno kino i zvučni performanasi ‘Transmisije’, petoro europskih umjetnika u usponu. Filmski kritičar Hrvoje Pukšec izabrao je pet filmova koji su se prikazali u Binarnom kinu, koje je zamišljeno kao presjek tipičnih filmova koji tematiziraju odnos ljudi i androida, odnosno umjetne inteligencije. Zvučni su performansi dio europskog projekta ‘Future DiverCities’ i nastali su na granici između vizualne umjetnosti, ‘sound arta’ i digitalnih umjetnosti.
‘Strojevi nisu sami’ s 10 tisuća posjetitelja
Središnja izložba ‘Strojevi nisu sami’ u zagrebačkom MSU održala se od 18. prosinca do 3. veljače, bila je uključena i u Noć muzeja, a posjetilo ju je više od 10 tisuća posjetitelja.
Izložba je bila sastavljena od hibridnih instalacija 25 međunarodnih umjetnika. Instalacije su interaktivne s publikom i okolinom, proizvode mirise, zvukove te vizualiziraju podatke iz različitih znanstvenih i mjernih instrumenata. Prema kustosu izložbe Zhang Ga, glavna poruka instalacija je da su strojevi ‘dio našeg postojanja’.
Novi radovi hrvatskih umjetnika, koji su producirani za izložbu ‘Strojevi nisu sami’, ove će godine biti prezentirani na WRO bijenalu u Poljskoj i IMPAKT festivalu u Nizozemskoj.
Kontejner u rujnu organizira još jedan međunarodni festival Ekstravagantna tijela, koji ove godine u fokus stavlja ljubav. Trijenalni Device_art vraća se 2021. godine s novom temom.
(Hina)
foto: Hina