Lifestyle

Roštilj, pivo, odmor – na liniju ćemo misliti sutra!

Nismo se još ni stigli 'očistiti' od uskrsnih specijaliteta - kad evo novog praznika u kom uživamo u hrani... Ne brinite - evo detox savjeta za vas!

Autor: Antonela Verković - 01.05.2019

Nismo se još ni stigli ‘očistiti’ od uskrsnih specijaliteta – kad evo novog praznika u kom uživamo u hrani. Ne znamo za vas, ali mi daanima nakon Uskrsa nismo mogli odoljeti kolačima koji su ostali (trebalo je ispeći barem 6 vrsta, zar ne?) i što onda s njima – pa naravno, pojesti!

E danas je na redu roštilj … Uff, tko bi pak tome odolio! Ništa ne brinite, ipak je praznik rada, uživajte u hrani i opustite se – dovoljno radite svih ostalih dana da bi se i danas kočili u maksimalnom užitku!

Na obaveze i brige ćemo misliti sutra, a i na zdravu prehranu. Danas još uživajte, a sutra detox – evo savjeta koji vam mogu biti od pomoći …

DETOX

Za svako liječenje, pa tako i za “samoliječenje” detoksikacijom treba se dobro pripremiti, kako fizički, tako i psihički, upoznati se sa tijekom detoksikacije i popratnim nuspojavama koje se mogu javiti. Nuspojave poput mučnine, glavobolje, lošeg zadaha, tjeskobe, manjka koncentracije i slično najčešće su, a ukoliko vas krenu ‘hvatati’ usporite tempo – ne može niti jedna detoksikacija biti važnija od toga kako se osjećate! Detox je tu kako biste se bolje osjećali, a ne razboljeli.

1. SOKOVI

Gladovanje na bazi sokova podrazumijeva pijenje svježih sokova od različitih vrsta voća i povrća: jabuke, limuna, grejpa, grožđa, mrkve, celera, peršina… Smoothiji su hit već godinama.

Svaka od njih ima drugačija nutritivna svojstva i drugačije učinke, primjerice dekongestivno djelovanje, diuretičko, detoksificirajuće, antioksidacijsko i slično, pa je kod ove metode prednost to što možete birati namirnicu ili kombinaciju namirnica prema svojim potrebama.

Osim toga, sokove od voća i povrća moguće je zamijeniti juhom od povrća (naravno, bez kocke za juhu), centrifugiranim povrćem ili čajevima s detoksificirajućim djelovanjem. Ovaj tip gladovanja može trajati 5-7 dana, ne više!

2.  DETOX DIJETE

Osnovni principi detox dijete:

  • unositi što više tekućine (čiste vode, sokova, biljnih čajeva)
  • izbjegavati kavu, alkohol, čokoladu
  • jesti što više povrća i voća
  • jesti što više sirove hrane
  • preferirati vegetarijansku prehranu
  • izbjegavati rafinirana ulja, bijeli šećer, glatko brašno, tjesteninu, rižu, krumpire, soju, margarin i procesiranu hranu
  • jesti laganu hranu – juhe, dinstano povrće i dr.
  • ograničiti mliječne proizvode, izbaciti sir
  • ako je moguće, koristiti organski uzgojenu hranu
  • tokom čišćenja ne smije se prekomjerno vježbati, preporučuje se joga i meditacija, sauna, tople kupke i izbjegavanje stresa

3. PLAN, SAVJETI

Detoksikacijski plan trebao bi se sastojati od sljedećih elemenata:

  • Izbjegavati rafinirane namirnice ( bijelo brašno, šećer, ulja, keksi i slatko uopće )
  • Izbjegavati konzervirana jela i jela iz vrećice
  • Ne pušiti cigarete, ne piti alkohol, kavu i gazirane sokove te sokove sa šećerom
  • Smanjiti unos mesa i mliječnih proizvoda
  • Povećati unos svježeg voća i povrća
  • Jesti juhe od povrća
  • Ne jesti masnu i prženu hranu
  • Piti 1-2 l tekućine ( voda i biljni čajevi )
  • Obavezno uključiti tjelovježbu poput hodanja, trčanja, joge ili nekog sporta
  • Uključiti čajeve, dodatke prehrani na bazi zelenih algi, tinkture bilja

TOP 5 DETOX NAMIRNICA

  1. Limun
  2. Đumbir
  3. Šparoge
  4. Lan
  5. Celer

FOTO: Pixabay

 

Tagovi: detox, hrana, odmor, praznik rada, roštilj, zdravlje,

Vezane vijesti