Gospodarstvo

Šibenik dobiva 11 novih autobusa, 17 uređenih stajališta, mobilnu aplikaciju…

Izgradnja podzemnog logističkog centra i preuređenje glavnog gradskog trga Poljana tek je jedna od četiri komponente u projektu mobilnosti na području grada Šibenika

Autor: Ivona Amidžić - 28.06.2020

Izgradnja podzemnog logističkog centra i preuređenje glavnog gradskog trga Poljana tek je jedna od četiri komponente u projektu „Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu“. Sve detalje navedenog projekta sufinanciranog europskim sredstvima, predstavili su danas na konferenciji za medije gradonačelnik Željko Burić, zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta, direktor Gradskog parkinga d.o.o. Goran Bulat te pročelnik UO za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Petar Mišura.

„Nikad nisam mogao prihvatiti da je naša Poljana, mjesto na kojem smo šetali i odrastali, pretvorena u parkiralište. Otkad sam počeo dolaziti na posao na ovo radno mjesto, sanjao sam dan kad ćemo izmjestiti automobile s Poljane i to se konačno ostvarilo. Istovremeno, napravili smo velik korak u rješavanju temeljnog preduvjeta revitalizacije stare gradske jezgre osiguravši 256 novih parkirnih mjesta, ali i mjesto za prekrcaj robe i opskrbu trgovina. Zahvaljujući ostvarenim bespovratnim sredstvima Europske unije, cijene parkiranja se neće povećavati, a stanari gradske jezgre i otočani moći će uživati i dodatne pogodnosti.“, uvodno je kazao gradonačelnik Željko Burić.

Direktor Gradskog parkinga d.o.o. Goran Bulat istaknuo je kako će 256 parkirnih mjesta na tri etaže izgrađene u samom centru grada Šibenika, rasteretiti ulična parkirališta i olakšati pronalaženje mjesta stanarima koji plaćaju povlaštene mjesečne karte.

„U slučaju da nisu uspjeli pronaći slobodno mjesto u noćnim satima, stanari gradske jezgre moći će besplatno parkirati u Poljani u vremenu od 22 sata do 7 ujutro. Otočani će imati pravo svakodnevnog besplatnog parkinga u trajanju do jednog sata za obavljanje kupovine i druge poslove u centru grada. U sklopu logističkog centra nalazi se i prostor za opskrbu stare gradske jezgre, odnosno pretovar robe na električna dostavna vozila. Prateći trendove, u Poljani su osigurana četiri parkirna mjesta s punjačima za električne automobile.“, poručio je Bulat.

Izgradnja podzemnog logističkog centra i preuređenje glavnog gradskog trga Poljana tek je jedna od četiri komponente u projektu.

„Jedna od najznačajnijih komponenti projekta je izrada sveobuhvatne studije o cjelovitoj organizaciji i integraciji različitih oblika javnog prijevoza u jedinstveni sustav koji će zadovoljiti potrebe stanovnika Šibenika i sve brojnijih turista. Time će grad Šibenik dobiti konačan odgovor na pitanje kakav javni prijevoz trebamo.“, kazao je pročelnik Petar Mišura.

Zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta naglasio je kako će u sklopu projekta biti unaprijeđen sustav javnog autobusnog prijevoza.

„Nabavit će se jedanaest novih niskopodnih autobusa i urediti sedamnaest autobusnih stajališta, koja će biti opremljena info displayima. Šibenčani će dobiti mobilnu aplikaciju putem koje će moći pretraživati slobodna parkirna mjesta, plaćati parking, kupovati karte za razne oblike prijevoza i imati pregled nad cjelokupnom mrežom javnog gradskog prometa.“, pojasnio je Mileta.

Projektom Integrirane mobilnosti na području grada Šibenika mijenjat će se navike putovanja u korist održivih oblika prijevoza, povećati broj putnika u javnom gradskom prijevozu, smanjiti emisija štetnih plinova i doprinijeti demografskoj obnovi povijesne jezgre i otoka.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 99.3 milijuna kuna od čega Europska unija iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija sufinancira 73.8 milijuna kuna.

foto: Grad Šibenik

Tagovi: autobusi, javni prijevoz, poljana, projekt, Šibenik, stajališta,