Gospodarstvo

U brodogradilištu Brodosplit jučer obilježen nastavak izgradnje serije obalno ophodnih brodova

Brodovi dužine 43,16 metara i širine osam metara bit će opremljeni temeljnim oružjem svih obalnih straža danas

Autor: Ivona Amidžić - 11.08.2020

U brodogradilištu Brodosplit jučer 10. kolovoza rezanjem limova obilježen je nastavak izgradnje serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine osam metara bit će opremljeni temeljnim oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30 mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

“Uvjereni smo kako će brod zadovoljiti sve naše zahtjeve. Takav brod, sa svim svojim sposobnostima zadovoljava sve potrebe HRM-a, zadaće nadzora ZERP-a i, po potrebi, teritorijalnog mora. Prvenstvena namjena broda je provedba zadaća iz domene obalne straže za provedbu borbenih zadaća. Brod ima određene sposobnosti, a to su prije svega zadaće u potpori flote HRM- a”, istaknuo je komodor Damir Dojkić, načelnik stožera-zamjenik zapovjednika HRM-a.

Prije dvije godine isporučeni prototip obalnog ophodnog broda “Omiš” svojom je tehničkom opremljenošću i plovnim karakteristikama znatno unaprijedio sposobnosti Obalne straže, te je redovit u akcijama traganja i spašavanja.

“Rokovi za izgradnju obalno ophodnih brodova su u zadanom tempu. Plan nam je serijska proizvodnja ovakvih brodova, jer postoji veliki interes za njih, a prototip je dokazao da se radi o vrhunskom proizvodu”, rekao je Ante Žižić-Gušo, tehnički direktor Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata.

Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja obje strojarnice brod neće potonuti). Brodovi su opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora.

Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za šest članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Kapacitet brodova je 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od deset dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW. Opremljeni su aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora 4 te udovoljavanje NATO kriterijima za pomorstvenost (STANAG 4154).

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1.000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenje u operativnu uporabu OOB-a nastavak je projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.

Tagovi: brodogradilište, brodosplit, brodovi, limovi, MORH, ophodni brodovi, rezanje, suradnja,