Ona će ove godine proslaviti šezdeseti rođendan bez ijedne bore. Plavuša ili brineta, izdužena ili obla, princeza ili policajka, lutka Barbie djeci je i dalje atraktivna – piše Nacionalniportal.hr, prenoseći Hina-u.
“Šezdeset godina golem je broj u industriji igračaka gdje, u današnje vrijeme, uspjeh potraje između tri i pet godina”, ponosno ističe Nathan Baynard, globalni direktor marketinga za lutku Barbie.
Unatoč sve većoj konkurenciji, Barbie se proda 58 u milijuna primjeraka u više od 150 zemalja.
Brend Barbie lutke poznat je poput Coca Cole ili McDonalds’a, ističe Baynard.
Otkako je prvi put predstavljena na sajmu igračaka u ožujku 1959. u New Yorku, Barbie je prodana u više od milijardu primjeraka.
Njezina je “majka” Ruth Handler, suosnivačica kompanije Mattel’s, kojoj je ideja za lutku sinula dok je gledala svoju djecu.
“Njezina kći Barbara imala je ograničen izbor igračaka i jedinu ulogu koju je mogla zamišljati bila je uloga majke. Sin joj je, pak, mogao zamišljati da je astronaut, kauboj ili pilot”, rekao je Nathan Baynard.
Tako je stvorena “Barbie” (umanjenica imena njezine kćeri), odrasla lutka feminizirana oblika koja je “djevojčicama trebala pokazati da mogu postati tko god žele.”
U ono vrijeme to je bila šokantna ideja koja je polučila trenutni uspjeh s prodanih 300 tisuća lutaka u prvoj godini, dodao je Baynard.
Svojim pin-up stilom, prva Barbie nije na prvu izgledala kao feministica. “Odgovarala je ondašnjem idealu ljepote, imala nerealistične proporcije, koje je će kasnije tvrtka Mattel revidirati”, kazao je Carlyle Nuera, jedan od dizajnera Barbie lutke.
Influencerica
Arhetip kalifornijske plavuše, Barbie je dugo pratio imidž površne, bogate i besposlene žene, zbog čega je često bila izložena kritikama.
Barbie je karikatura, procijenila je M. G. Lord, autorica knjige “Zauvijek Barbie”.
“U stvarnosti je Barbie ono što dijete želi postati. Problem nije komad plastike visok 28 centimetara. Problem je u našoj kulturi i našoj ideji o ženstvenosti”, rekla je Lord za AFP.
Barbie je postala astronautkinja 1965., četiri godine prije nego što je Neil Armstrong kročio na Mjesec, dok je prva verzija crne Barbie nastala 1968. godine.
“Sada 55 posto prodanih Barbie lutaka u svijetu nema plavu kosu i oči”, istaknula je Lisa McKnight, glavna menadžerica brenda Barbie.
Brend ne štedi na razvoju novih prototipa, a u centru El Segunda, u velikom hangaru radi više od sto ljudi.
Izrada nove verzije lutke, od prvog crteža do završnog trodimenzionalnog ispisa, može potrajati godinu do godinu i pol prije nego što se iz kalifornijskih tvornica pošalje na masovnu proizvodnju u tvornice u Kini i Indoneziji.
Barbie nije uspješna samo na policama trgovina igračaka. Na instagramu je postala “influencerica”, a prate ju milijuni ljudi, objašnjavaju proizvođači lutke.
Kako bi nahranila dječju maštu i proizvodnu liniju, Barbie već dugo ima svoj identitet. Puno ime joj je Barbie Millicent Roberts, a dolazi iz izmišljenog grada Willowsa.
Posljednjih nekoliko godina se direktno obraćala djeci kako bi razgovarala s njima o njihovim životima i temama koje smatra važnim za današnje djevojčice, objasnio je Nathan Baynard.
Barbie također ima svoj tim, frizera, vizažista i fotografa zaslužnog za fotografije s njezinih putovanja koje objavljuje na profilu @barbiestyle s gotovo dva milijuna pratitelja.